Saturday 21 April 2012

Dr Jism Rawat Pelbagai Penyakit

HALIM ketika membuat rawatan di Al-Jabbar.


ARUS elektrik jika silap penggunaannya akan memberikan keburukan, bagaimanapun, kecanggihan teknologi memungkinkan segala-galanya.

Menerusi penggunaan terapi medan elektrostatik, arus elektrik bukan lagi ancaman, sebaliknya berfungsi sebagai penawar untuk membantu merawat sehingga menyembuhkan pelbagai penyakit, malah membantu mengekalkan bentuk badan. Manfaat daripada teknologi itu kini dinikmati pelbagai lapisan masyarakat menerusi pengenalan mesin terapi medan elektrostatik Dr Jism oleh Al-Jabbar Healthcare Sdn Bhd (Al-Jabbar). Perunding Penjagaan Kesihatan Al-Jabbar, Mohd Faizal Mohd, berkata kaedah diguna pakai teknologi itu mudah dan selamat.

Katanya, arus elektrik yang dikawal mesin berkenaan dialirkan ke tubuh mengikut kesesuaian penyakit atau masalah kesihatan individu dalam tempoh tertentu. "Mesin berkenaan mempunyai kepelbagaian fungsi yang mengguna pakai sepenuhnya arus elektrik untuk membantu mengawal penyakit dan mengekalkan kesihatan pada tahap terbaik.

"Dr Jism mengetengahkan fungsi untuk voltan tinggi, voltan negatif, voltan rendah, tenaga gelombang ringan dan pengionan negatif. "Apabila digunakan, ia membantu membersihkan saluran darah, menyelaraskan sistem saraf tak terkawal dan meningkatkan daya ketahanan badan. Sebagai kesimpulan ia umpama membuang kotoran dari dalam badan," katanya.

Mohd Faizal berkata, penggunaan voltan tinggi berfungsi dalam membantu merawat pelbagai penyakit, antaranya kencing manis, gout, batu karang, lemah sendi, darah tinggi, kolesterol tinggi, migrain dan strok. "Penggunaan fungsi voltan tinggi mempunyai tiga tahap iaitu tinggi, sederhana dan rendah. Pemilihan tahap voltan bergantung kepada keadaan pesakit. Beliau berkata, arus elektrik digunakan tidak menggegarkan, sebaliknya `menangkap' toksik dalam badan sebelum dikeluarkan menerusi proses pembuangan air besar atau kecil. Sesiapa yang tiada penyakit juga boleh menggunakannya," katanya.

Satu fungsi menarik pada Dr Jism adalah kemampuannya memecahkan lemak, menerusi fungsi tenaga gelombang ringan cukup menarik kerana ia membantu dalam proses melangsing dan menguruskan badan. Bagi Halim Hamid, 64 tahun yang sudah lapan kali menggunakan terapi, beliau merasakan terdapat perubahan dalam dirinya. “Sebelum mengguna alat terapi Dr Jism, saya terlebih dulu membaca banyak artikel mengenai dan tertarik untuk mencuba. “Selepas tiga hari penggunaan, saya dapati tidur saya bertambah lena kerana tidak lagi mengalami masalah dengkur. “Begitu juga dengan keadaan saraf kaki saya semakin baik dan kekejangan urat yang saya semakin berkurangan. “Jika sebelum ini saya sering kepenatan tetapi keadaan berubah dan saya merasakan badan saya semakin ringan dan bertenaga,” katanya.

http://familydrjism.blogspot.com/

0 comments:

BlogPingTool.com Ping your blog Web Directories My Ping in TotalPing.com free search engine submission Allah